Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.01.2011 13:19 - Малките приказни феи в картините на Владимир Волегов
Автор: kaprizna Категория: Изкуство   
Прочетен: 19293 Коментари: 8 Гласове:
30


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  image

От къде си долетяла
ти, пеперудке бяла,
във тоя мрачен град?
Не мамят ли ти взора
поляните, простора
и слънчевият свят?

image

О, пеперудке мила,
избягай, лекокрила,
към волните земи,
дето агънца играят
и цветя ухаят.
Литни и мен вземи!

image

Синьо пламъче в тревата!
Теменужка е това!
Скромно вдигнала глава,
пие мълком светлината.

image

Ний я тъпчем. Тя мълчи
И не спира да ухае.
Да се сърди тя не знае.
С кротки гледа ни очи.

image

Що се в образа щ крие?
— Нежност! Доброта! Любов!
Тя не цвете е, а зов
като нея да сме ние!

image

В нацъфтялата ливада
край потока, що шурти,
лъха мирис и прохлада,
и тревицата трепти.

image

Златожълтите цветчета
като мънички слънца,
сякаш гледат ме в лицето
с хубавите си лица.

image

Бог е в чашките им вложил
меден дъх и дъхав мед,
цветни е трапези сложил
за пчелиците навред.

image

Кацват те и пият сладост,
и трептят по тях лъчи.
Аз ги гледам с тиха радост
и с омаяни очи.

image

Аз съм птиченце щастливо.
Бог така ме е създал —
да съм пъргаво, игриво.
Вижте, и крилца ми дал!

image

Щом се раничко събудя,
още в първите зори,
трепвам в радост и почуда —
изтокът в пожар гори!

image

Моят дом е тъй обширен!
Аз летя където ща
и със вятъра немирен
си играя до нощта.

image

Духна вече топъл юг.
Снеговете се топят.
Аз съм пак при тебе тук,
мой планински свиден кът!

image

Светят утринни пожари!
Никне първата трева.
Къпят се брезите стари
във небесна синева.

image

Още дремят бук и бор
по замръзналия скат.
Но в спокойния простор
вече ей мухи летят.

image

Първа птичка пей в гората.
Горе в сняг върхът блести.
А над него в небесата
Пролетта лети, лети!…

image

Аз имам две ръчички,
две мънички сестрички,
една във друга знаят
сами да си играят.

image

Аз имам две краченца
две палави момченца,
едно след друго тичкат
и много се обичкат.

image

Аз имам две очички
небесни две звездички
примигват, нежно греят,
ту плачат, ту се смеят.

image

Аз имам две ушенца
две мънички мишленца
на глухи се преструват,
но всичко, всичко чуват.

image

В средата на лицето
е вирнато нослето,
по мириса познава,
какво ще го гощават.

image

Устата ми обича
да бъбри и да срича
две думи нежно, сладко —
да казва: Мамо! Татко!

image

Сайт на Владимир Волегов (руски художник) - www.volegov.com/

fotki.yandex.ru/users/georgs53/view/237874/




КНИГАТА

Аз помня, че като дете прелиствах
на стара книга страниците жълти.
С любов броях повехналите листи
И всякоя картинка жадно гълтах.

Как чудех се на малките чертици,
кои я пъстреха от край до край!
Ала на тези тайнствени редици
не можех смисъла да разгадая.

И питах ли понявга стари хора:
“Какви са, дядо, тез чертици там?” —
те неизменно ще ми отговорят:
“Аз сляп съм, чедо, да чета не знам.”

Но даде Бог, и почнах сам да сричам.
Развидели се хаосът мъглив.
И чудо стана! Взе да ме увлича
мен книгата като приятел жив.

Как страниците станаха бъбриви!
Те пееха, и аз гласа им чух.
И всяка книга взе да ми разкрива
на своя автор творческия дух…

Днес вече в друга книга се зачитам —
в поемата на дивната природа
и толкоз много стихове прочитам
гората, в бурята и в небосвода!

Тук всеки цвят, тук всякоя мушица
е сякаш буква в книгата огромна.
Тук шепне внятно всякоя звездица,
и всичко Автора велик ми спомня!

И чуя ли, че в изстъпление лихо
безумци хулно Господа ругаят,
да просвети тях Бога моля тихо,
че те са слепи - Да четат не знаят!

юни 1947 г.

pravoslavie.domainbg.com/15/arhimandrit_seraphim/stih09.html


image

















Гласувай:
30



1. stela50 - Невероятен постинг ! Малките приказни феи са толкова истински .
18.01.2011 14:10
Прекрасни картини ,съпроводени от нежни и топли стихове...
Поздравления ,kaprizna !
цитирай
2. benra - !
18.01.2011 14:50
каква красота, каква чистота, каква изящност!
цитирай
3. iliada - Такава игра на светлосенки,
18.01.2011 21:00
такъв изчистен рисунък и демонстриран неповторим нюх към детската душевност-душевността на ангел ,че нямам думи мила-невероятни са!
Поздрави за чудесните мигове които ни даряваш с твоя избор!!
цитирай
4. hatanasov - Приказка!
18.01.2011 23:24
Фантастично съчетание между цветове, музика и поезия!
цитирай
5. hristo27 - Очарователни феи. Страхотни са!
19.01.2011 10:57
Очарователни феи.
Страхотни са!
цитирай
6. swanlake - Прелестно!!!!!!
21.01.2011 05:58
Прелестно!!!!!!
цитирай
7. georgibogdanow - Картините са наистина хубави, но ...
21.01.2011 13:06
Картините са наистина хубави, но особено се зарадвах, че видях стихчето на Архимандрит Серафим - този монах от княжевския манастир (ако не се лъжа) е имал чудесни стихчета, много обаятелно перо!!!
цитирай
8. inel379 - Ефирна нежност!
27.01.2011 21:31
Целувка от небесата!
Прекрасни са!:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kaprizna
Категория: Изкуство
Прочетен: 3333052
Постинги: 447
Коментари: 2937
Гласове: 15702
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031