Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04.2017 14:54 - Каква република да бъдем
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2925 Коментари: 12 Гласове:
32

Последна промяна: 17.04.2017 15:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Има два варианта за република  - парламентарна и президентска

В Турция, почти на кантар се спряха на президентска република Оплюва се моделът
Създавал диктатори!?Но президентски републики са САЩ, Франция и редица други
Моделът не е опорочен
В Турция изглежда спорна личността на Ердоган Но и там нещата са изпипани Моделът ще заработи след две години чак
Ами до тогава нищо не се знае- не е сигурно, че на провежданите тогава избори Ердоган ще бъде избран, за да бъде обявен предварително за диктатор!

На нашата страна ,за разлика от Турция, населението й не  расте главоломно- дори напротив!  Например през 1965 г- населението на Турция  е 27 -милиона, а ние сме били  8 милиона тогава!
Сега Турция има 80 милиона жители или населението и е нараснало три пъти , а ние сме около 7 милиона Защо?!

В момента нашият президент има по- скоро декоративни функции- да,  главнокомандващ е, но положението му е на генерал без армия реално !
И може да връща закони, има право на вето Но безпроблемно депутатите прегласуват закона и ветото му отива в кошчето за боклук
Да не коментираме надълго и широко, защо е по- добре да сме президентска република!

Да посочим някои предимства!

1/ При президентска република  би могъл  да се съкрати чувствително броят на депутатите- например до 100 човека Повечето от тях и без това не вършат полезна работа , освен да запълват разни комисии и да получават допълнителни възнаграждения Една Холандия, с над два пъти повече население от нас има 150 депутати, защо на нас ще са нужни 240?!

2/ Президентът, който е избран на общи избори ще определя кой да е  министър - председател Той ще решава - дали да уволни министър - председателя или да му приеме или не оставката Министър- председателят ще е нащрек и няма да смее  да си позволява каквито и да са били волности!

3/На Народното събрание властта се разводнява и по партийни причини
Формално ,то е избрано от народа, , но не може да се избегне партийният елемент в него  Дори болшинството депутати са анонимници- избрани за това ,че са на челни места в листите- партийните А не заради популярност или професионални качества! Дори и мажоритарен избор не е гаранция за качествен състав на НС Даже съществува и по- голям риск в това отношение 
А президентът е публична личност , няма как да е анонимен
И реално носи отговорността за работата на правителството!

4/ Като главнокомандващ  президентът вече ще има реална власт и не би се задоволил само с рапорти на заря или парад!
Реално ще иска  и ще държи да имаме армия и ще следи за поддържането и на съвременно ниво! Да не е  някаква разпасана разпасана команда, с музейни оръжия!

Има  и други предимства, разбира се, президентската република! Едва ли тези са всичките й!



Гласувай:
32


Вълнообразно


1. dalida - Здравей, сладкодумнико!
17.04.2017 17:52
Не знам дали в България има някаква вероятност сегашното правителство да приеме идеята за президентска република и да я лансира евентуално в избирателния кодекс. Дали патриотите и герб ще искат президента да е главен, а не премиера, както е сега.

Може би ще имаме шанса да станем президентска република, ако Радев избере ден за референдум, на който народа да си каже думата, като избирател.
има много преимущества в една президентска република, но си мисля че българите все още не са узрели за такава република. За турците е по-лесно президента да води страната, отколкото политическите интриганти и корумпирани депутати. Те решиха - президентска република с 52% за Ердоган.

ако и при нас стане така, следващият ни избор за президент ще е много труден, защото корупцията у нас е овълчила всички политически партии, които ще трябва да се лишат от сегашните превилегии.

Хубаво ще е и други да си кажат мнението за тази идея - президентска република или корумпираният ни парламент да са на власт.

цитирай
2. leonleonovpom2 - Добре дошла, Тони!
17.04.2017 20:42
dalida написа:
Не знам дали в България има някаква вероятност сегашното правителство да приеме идеята за президентска република и да я лансира евентуално в избирателния кодекс. Дали патриотите и герб ще искат президента да е главен, а не премиера, както е сега.

Може би ще имаме шанса да станем президентска република, ако Радев избере ден за референдум, на който народа да си каже думата, като избирател.
има много преимущества в една президентска република, но си мисля че българите все още не са узрели за такава република. За турците е по-лесно президента да води страната, отколкото политическите интриганти и корумпирани депутати. Те решиха - президентска република с 52% за Ердоган.

ако и при нас стане така, следващият ни избор за президент ще е много труден, защото корупцията у нас е овълчила всички политически партии, които ще трябва да се лишат от сегашните превилегии.

Хубаво ще е и други да си кажат мнението за тази идея - президентска република или корумпираният ни парламент да са на власт.



Съгласен съм с написаното от тебе!
Ето го разковничесто за борбата с корупцията Президентска република!
Сега се симулира борба с нея, тогава симулации трудно ще минат
Да, крайният етап е наистина диктатура, когато корупцията е безкрайно упорита
Кое е по- добро-диктатура, в която всеки си знае мястото и задълженията или "демокрация", с разместени ценности?!

След като президентът е пряко избираем, той би трябвало да е реално първият човек в държавата , а не само носител на някакви представителни функции
Моето мнение е, че за България ще е по- добре да е президентска република
Е, за далавераджиите , правещи ги за сметка на държавата, тя няма наистина да се хареса
Да, един референдум трябва да се иницииира Но все пак хората трябва да осъзнаят предимствата на тази власт
А за да не се стигне до диктатура, има лостове за това
САЩ, Франция, са хубав пример за такава република, как не се стига до диктатура

Желая ти здраве и успех , Тони!
цитирай
3. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
18.04.2017 06:55
По принцип съм съгласен с много от аргументите ти. Но все още не сме дорасли за президентска република по няколко причини. Първо конституцията и законите ни са много абстрактни и позволяват безогледна корупция. Второ, манталитетът преобладаващо е доста примитивен и посредствен, медийно зависим и андрешковски егоцентричен. Трето, има прекалено много "бивши агенти" навсякъде по възловите позиции на властта, които продължават да ползват старите зависимости и влияния, за да манипулират общественото мнение. А при тези обстоятелства много лесно една демокрация се обръща в диктатура от путински тип, което е недопустимо за всички нас, свободните, съзнателни български граждани. И най лошата демокрация е по-добра от най-добрата диктатура, а който не го разбира и осъзнава, сериозно е изостанал в духовното и съзнателното си развитие. Свободата е труден път с голяма отговорност, но е основният фактор за човешкото развитие и развитието на Целостта, който не може да бъде заменян и подменян с ред и сигурност, наложени насила.
Хубав ден, приятелю!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Може би се прави профилактика Не ...
18.04.2017 15:36
Може би се прави профилактика
Не се освобождават коментари, не може и да се гласува Броячът също нищо не отчита!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
18.04.2017 15:52
Разбира се, че съм съгласен с написаното от тебе!
Но при нас свободата е с много лош нюанс- слободия
Нима в Англия или пък Франция няма свобода?
Но всеки си знае правата и докъде са!
Не можеш са се разкрещиш в 24 часа, защото си свободен например! Ще те приберат и ще платиш глоба Или да минеш на червено, да ступаш безнаказано някой, защото не ти е симпатичен или те погледнал лошо
В тази свобода има йерархия и ако не искаш да си потърпевш, трябва да се съобазяваш с нея е да я спазваш!

Свобода, но регулирана, с правила!
Нямам предвид Пиночет на власт Но дори и той направи Чили друга държава, модерна И сега никой чилиец не се срамува от държавата си
След като свободата при нас се разбира като изтървано животно, то тя явно има нужда от регулация
От правила, от регламент! И надзор!
Иначе и убиецът от затвора ще закрещи за свободата си, че са му нарушени правата! Пречи му се да убива!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
6. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
19.04.2017 11:17
Казваш свобода, но със строги правила, за което съм съгласен абсолютно. Англия и Франция, които ми даваш за пример обаче, са парламентарни, а не президентски, а за символ на самоцелна диктатура по подходящи са съветските модели от сорта на Северна Корея... :)
Точно същинската, Западна демокрация е почтена игра със строги правила и отговорности, които осигуряват и толерират свободата на развитие и усъвършенстване, а не слободията на разрушение и деградация.
Обикновено диктатурата създава олигофрени и марионетки, а реалната демокрация - осъзнати, творчески личности. Точно по тази причина мястото на България е в демократичния свят на ЕС и НАТО, далеч от феодална путландия.
Хубав ден, приятелю!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
19.04.2017 11:39
Да, но във Франция реално управлява президентът Не е кукла някаква
Капиталистите там са поколения назад, фамилна традиция Но това ни най- малко не пречи, да ги облагат с най- високите данъци и да следят паричните им потоци- къде отиват
Докато от нас безконтролно изтекоха милиарди, придобити криминално Отидоха да развиват и без това развитите икономики
И когато се даде информация за тях, тя се укрива Ясно защо!
Да , при нас е слободия, за богоизбрани или миропомазани по- скоро
Моделът е един- свобода, но при правила, задължителни за всички
Като на пешеходната пътека Може просяк да пресича, но министърът в колата ще му даде път, няма да профучи и да го прегази!
Това е най- дребния пример

Хубав и ползотворен ден, приятелю!
цитирай
8. panazea - Здравей , Лео , Христос Возкресе!
19.04.2017 22:18
Ако сега президентът насрочи референдум за президентска република , ще се повторят резултатите от президентските избори.
На много хрантутници ще им спре кранчето.

цитирай
9. leonleonovpom2 - Христос Возкресе, Панацея!
19.04.2017 23:10
panazea написа:
Ако сега президентът насрочи референдум за президентска република , ще се повторят резултатите от президентските избори.
На много хрантутници ще им спре кранчето.



Да, тези симулации относно прехода имат само един сигурен илач-президентско управление!
Да, разбира се, че ще скочат всички хрантутници срещу него
Колко е недемократично!
За тях, за игричките им!
А демократично ли е честните хора да изнемогват и да им плащат сметките?!

Благодаря ти за отзива, Панацея!

Лека нощ!
цитирай
10. litatru - Христос воскресе, Лео!
20.04.2017 09:09
Не че моето мнение е миродавно и важно, но понеже уважавам личността ти и вярвам, че няма да ми се разсърдиш, ще се изкажа кратичко: от демокрацията по- добър приоритет няма, стига ТЯ да е стъпила на здрави, конкретни (без вратички) и правилни закони.
Поздрави - Литатру
:)
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, Лита!
20.04.2017 13:13
litatru написа:
Не че моето мнение е миродавно и важно, но понеже уважавам личността ти и вярвам, че няма да ми се разсърдиш, ще се изкажа кратичко: от демокрацията по- добър приоритет няма, стига ТЯ да е стъпила на здрави, конкретни (без вратички) и правилни закони.
Поздрави - Литатру
:)


Благодаря ти за отзива!
Не, няма за какво и да се сърдя!
Това е така, демокрацията трябва да е стъпила на солидни основи
А при нас тя е на съвсем лабилни!.....
Няма ред, няма йерархия
Всеки хулчо може публично да се подиграва с достоен човек, какъвто той явно никога няма да бъде!

Да, ще каже някой, нямаш ли чувство за хумор?!
Там е работата, че точно такъв въпрос не е уместен към мен специално
Хуморът трябва да е такъв, че и потърпевшият, като го прочете да се усмихне А не просташки и дебелашки, целящ да нарани човешкото достоинство
Не може безнаказано да критикуваш по просташки начин някой за работата му, която не познаваш и следователно не можеш да свършиш, дори и частично
Както и да си безотговорен и да бягаш от отговорност
Такива неща, както и доста други говорят само за криворазбрана демокроция
Това ли е демокрация, да ограбиш милиарди, независимо по чие нареждане и схема и да не могат да те пипнат с пръст? Нито тебе, нито откраднатото?

Хубав ден, Лита!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9135649
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102592
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031